söndag 3 oktober 2010

Hard work work

Dålig uppdatering pågrund av jobb. Jag är ju numera en heltidsanställd kicka på inget mindre än Tetra Pak i Lund, kul ! Ganska så jobbig vecka har jag haft nu bestående av en himla massa spring. Tetra Pak är stort och jag har inte riktigt hittat så en himla massa letande fram och tillbaka men det har varit roligt, jag gillar ju att gå vilse.

Om dagarna går jag mest omkring och planerar vad jag ska göra med alla pengar jag kommer att tjäna.
 Resa ?
Plugga ?
Shoppa ?

En sak är jävligt säker iaf och det är att min familj kommer att få så stöööört göddiga julklappar, er ska jag dra kortet för på högvarv i december : )


Igår var jag och Jabban på möllan och shoppade frukt och grönt för en billig peng. Jag råkade köpa en sketen mjuk mango och bestämde mig för att göra hemmagjord mango-chutney, vilket i sig resulterade i heta räkor som i sin tur ledde till tapas-bjudning på Disponentgatan. GÖTT !

Idag ska jag göra kantarellmackor på svamparna jag köpte,
paj på äpplena jag köpte,
sen gå och köpa mera kantareller och göra kantarell och parmesanostpaj

SÅ FÖRSKRÄCKLIGT GOTT DET SKA BLI !

1 kommentar:

  1. Det låter som att du ska göra en massa goda saker. Synd att du inte är här så man finge smaka. Lycka till med kantarellpajen. Kram mamma

    SvaraRadera