lördag 11 september 2010

Ålderdom

Det är lördagnatt och klockan är nu i skrivande stund 02.30. I vanliga fall brukar det rusa blod genom min partygen vid denna tidpunk just denna dag i veckan men av någon konstig anledning gör det inte det. I vanliga fall brukar mitt förstånd ha en evig kamp mot onykterheten om jag ska köpa den sista ölen innan stängning eller om jag ska låta bli. Troligtvis skulle jag vara påväg mot någon konstig efterfest med människor jag inte riktigt känner vid det här laget men nu ligger jag i min gröna fula pyjamas och störs av partyt som pågår en trappa ner.

Igår hade jag familjemiddag med Sanne och Robin och ikväll med Laura och Victor och detta valde jag helt frivilligt trots möjlighet till utgång. Är jag vuxen nu?
Och framförallt, kommer jag att förbli ett tredje hjul tills jag dör?



Vilken passande bild

3 kommentarer:

  1. Jag hoppas för din skull att det verkligen inte blir så. Många kramar, mamma

    SvaraRadera
  2. Aww, lilla mammsi det hoppas vi nog alla att det inte blir så : )

    SvaraRadera
  3. störtskön matte!!

    /babsen

    SvaraRadera