torsdag 24 juni 2010

fjärilar i magen

Kommer aldrig kunna somna inatt, alldeles för mycket roliga saker som står på schemat imorgon. Jag ska äntligen få inviga min finfina klänning som jag köpte för flera veckor sen som har hängt på rummet och bara väntat ! Alldeles krämvit i spets är den, gräddbakelse! Jag ska få bjuda på tårta och paj som jag gjort för första gången som faktiskt luktar och ser gott ut! Jag som aldrig brukar lyckas på första försöket, kanske har det vänt. Jag ska få umgås med mina bästa vänner alla på en gång i en sommaridyll, vad kan bli bättre på midsommar än ett landställe vid vattnet?  JAG DÖR ! Har alldeles för mycket fina saker som väntar i morgon så finns ingen chans att fjärilarna slutar fladdra ikväll, typiskt. 

Om det regnar imorgon ska jag gråta för jag har plattat håret.

Idag har jag hunnit med en himla massa saker
- Cykla in till stan
- Shoppa på systemet med lizzie
- Shoppa slingfärg, naglack och conceler på hm
- Äta melon och få håret slingat hemma hos lizzie
- Cykla till lambohov och hämta bilen
- Hämta lizzie, åka till willys och shoppa mat, åka hem igen
- Äta världens godaste lax och potatis
- Baka två marängtårtor tills imorgon
- Bilen till mamma och marinera hennes kött som hon ska ha imorgon
- Steka lite i kärringgrillen i ett sista tappert försök till bruna midsommarben
- Bilen till lambohov och göra två matpajer


Och nu ska jag ta ut den sista och sen försöka att sova,  puss

1 kommentar:

  1. Du hann verkligen med en hel del igår. Tack för marineringen av köttet. Hoppas det blir en fin midsommarhelg.Kram

    SvaraRadera