fredag 11 juni 2010

Jag krossade ett hjärta idag på jobbet




Världens finaste unge berättade massa intressanta saker om hjärtan idag som jag aldrig har hört innan, jätte lustigt..
Till exempel så är det han som bestämmer hur många hjärtan alla människor ska få för det är nämligen han som delar ut dom. Han själv har massa olika slags hjärtan men eftersom han har ett guld- och diamanthjärta kan han genom slängkyssar dela med sig av alla sina hjärtan till andra människor. Tjejer får tre hjärtan men killar får bara ett ( vilket jag tycker man har märkt rätt så tydligt ). Själv fick jag fyra men har bara tre kvar eftersom jag råkade begå ett stort misstag och fånga min första slängkyss i munnen, tugga på det och sen svälja det. Jag trodde det var så man skulle göra för att hjärtat skulle komma ner till dess rätta plats i kroppen men Elija blev arg och tyckte jag var super dum som inte förstod att ett hjärta krossas om man tuggar på det. Såhär i efterhand känner jag mig faktiskt väldigt dum.


Elija har ett hjärta av glas med men det måste han vara extra försiktig med för om en fluga råkar smita in i glashjärtat så förstår den inte att det är väggar runt om som man inte kan flyga igenom, utan tar sats fladderifladdrar rejält med vingarna och flyger rakt in i väggen och ramlar omkull. Då får flugan ont i huvudet och det ville varken jag eller Elija att den skulle få för det är ju inte alls kul.



FREDENS

3 kommentarer:

  1. ALLLTSÅÅÅ NAAAAAAW:D om jag hade gått på dagis hade jag frågat chans på honom hela tiden :D vilken charmis:D/laura

    SvaraRadera
  2. åååhh herregud....... gulligaste jag någonsin hört!!!

    SvaraRadera
  3. det var det finaste jag läst. stackars flugan

    SvaraRadera